בית המשפט: עיריית בני ברק עיכבה תמ"א 38 שלא כחוק

    שלמה בן יוסף No Comments on בית המשפט: עיריית בני ברק עיכבה תמ"א 38 שלא כחוק
    7:31
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on רק בן 20: סמ"ר חיים סבח ז"ל נפל בלחימה בצפון הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיריית בני ברק מצאו פתרון יצירתי להפקעת שטחים ללא תשלום פיצויים. בבניינים המיועדים לחיזוק כנגד רעידות אדמה , דרשה העירייה מבעלי הנכסים והיזמים כתנאי לקבלת היתר הבניה במסגרתו מוקנות תוספת זכויות לפי תמ"א 38 להקצות לטובת העיריה שטח ציבורי בקומת הקרקע .

    משמעותה של דרישה זו הייתה כי בכל בניין שכזה נדרשו בעלי הקרקע והיזמים לבנות קומה נוספת כמרתף חניה, הדבר ייקר הבניה בצורה משמעותית ואף גרם לסיכול תוכניות של מבנים רבים לחיזוק המבנים.

    בנכס ברחוב הרצל 91 בבני ברק שאותו ביקש הבעלים להרוס ולבנות מחדש במסגרת תמ"א 38/2, הועדה המקומית לתכנון ולבניה בני ברק סירבה לתת היתר בניה לפרויקט, ודרשה מהבעלים כתנאי לקבלת ההיתר להקצות בקומת הקרקע שטח ציבורי לטובת העירייה.

    הבעלים הגיש ערר לוועדת הערר במחוז תל אביב וזו ביטלה את החלטה הועדה המקומית תוך קביעה כי דרישת הועדה המקומית לחתימה על כתב התחייבות להקצאת שטח ציבורי אינה חוקית. עיריית בני ברק לא אמרה נואש ובמרץ 2013 פרסמה ברשומות הודעה מכוח סעיפים 77 ו – 78 לחוק התכנון והבנייה ( סעיפים בחוק התכנון והבניה המאפשרים להתנות תנאים טרם קבלת היתר בניה ) ובמסגרת הפרסום התנתה שוב את אותם תנאים לקבלת היתר בניה (חתימה על כתב התחייבות להקצאת שטח לצרכי ציבור בקומת הקרקע) זאת עד לפרסום תוכנית חדשה.

     

    לחצו כאן לקריאת פסק הדין של בית המשפט

    הבעלים באמצעות עוה"ד אביעד שוב ליאור קיל ממשרד עוה"ד שוב ושות'. הגיש ערר נוסף במסגרתו טען כי ההודעות לפי ס' 77 ו-78 שפרסמה עיריית בני ברק פורסמו שלא כדין ולכן למגבלות ולתנאים אשר נקבעו בפרסום אין כל תוקף. גם הפעם קיבלה ועדת הערר את טענת העורר ופסקה כי הועדה המקומית לא פעלה בהתאם להוראות הסעיפים בתמ"א וכי אין תוקף לפרסום כלל ולאותן הוראות שנקבעו בפרסום (חתימה על כתב התחייבות להקצאת שטח ציבורי בקומת הקרקע כתנאי להיתר) בפרט.

    השאלה שנשאלת כעת היא כיצד יפעלו בעלי קרקע ויזמים אשר חתמו על כתב ההתחייבות שנקבע שהינו בלתי חוקי ואשר התנהלותה הלא חוקית של עיריית בני ברק גרמה להם לנזקים של מיליוני ש"ח.



    0 תגובות